Pittems Maantje
Steven Vanwijnsberghe van bakkerij Martine creëerde voor hun 30 jaar bestaan een uniek gebakje namelijk het ‘Pittems Maantje’. Het is een licht zomers gebakje in de vorm van een halve maan dat aan Zotte Maandag doet denken. Steven liet zijn stielkennis de vrije loop en maakte een gebak met bladerdeeg in de vorm van een halve maan. Het witte bladerdeeg wordt eerst bestreken met hazelnootpraline, gebakken en dan doormidden gesneden en gevuld met gele banketbakkersroom en belegd met Pittemse aardbeien (kan ook perfect met frambozen). Het Pittems Maantje wordt afgewerkt met bloemsuiker en een stukje chocolade met de afbeelding van het Pittems Zotje. Het gebakje werd speciaal gecreëerd voor Zotte Maandag en is te verkrijgen in de maanden juni en juli.