Contact & openingsuren
Een afspraak maken zorgt ervoor dat wij je vraag of dossier beter kunnen voorbereiden. Sinds 1 oktober 2021 stapten we dan ook over op een hybride dienstverlening. In de namiddag (van 13.30 tot 17.00 uur) en op dinsdagavond (van 17.00 tot 19.00 uur) wordt enkel nog op afspraak gewerkt.
Een afspraak maak je bij voorkeur via ons afsprakensysteem (zie onderstaande knoppen), maar kan eventueel ook telefonisch.
Er zijn ook heel wat documenten, attesten en uittreksels van de dienst bevolking en burgerzaken die je online kan aanvragen (bv. attest gezinssamenstelling, uittreksel strafregister,…). Alle documenten kan je via je mailbox ontvangen, sommige onmiddellijk, een aantal na enkele dagen.
- Aanvragen burgerzaken via het e-loket
- Ook via ‘Mijn burgerprofiel’ kan je tal van documenten aanvragen (zie knop bovenaan).
Je kan een afspraak maken via de onderstaande knoppen: