Huursubsidie personenalarm

Om het zelfstandig wonen te ondersteunen, voorziet het Sociaal Huis een premie aan bejaarden, zieken en gehandicapten in de abonnementskosten van een personenalarmtoestel dat gekoppeld en verbonden is met een hulpcentrale.  

Voorwaarden

  • Wonen in de gemeente in een privéwoning.
  • De leeftijd van 65 jaar bereikt hebben of een doktersattest voorleggen van ernstige handicap of langdurige ziekte.

Hoe

De uitbetaling gebeurt eenmaal per jaar en wordt vastgesteld op 50 % van de huurprijs met een maximum van € 7,50 per maand.

Deze subsidie kan worden aangevraagd bij de sociale dienst van het Sociaal Huis Pittem tijdens de zitdagen.

Aanvraagformulieren kunnen vanaf december verkregen worden in het Sociaal Huis. De aanvraag van het voorgaande jaar dient vóór eind februari te worden ingediend.

De zitdagen gaan door vanaf halfweg december tot eind februari en dit telkens op:

  • Maandag van 09.00 – 11.30 uur
  • Woensdag van 13.30 – 16.30 uur  

Wat meebrengen

  • ID-kaart.
  • Bankkaart.
  • Een doktersattest voorleggen van ernstige handicap of langdurige ziekte indien leeftijd van 65 jaar nog niet is bereikt.
  • Facturen personenalarm van het ganse jaar waarop de aanvraag betrekking heeft.
  • Betalingsbewijzen van deze facturen van het personenalarm (rekeninguittreksels).

Vragen of meer informatie nodig?

info@ocmwpittem.be
051/61 00 60

U kunt ons ook bezoeken op Koolskampstraat 46, 8740 Pittem

Openingsuren

Maa
09:00 - 12:00 (enkel op afspraak)
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Din
13:30 - 19:00 (enkel op afspraak)
Woe
09:00 - 12:00 (enkel op afspraak)
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Don
09:00 - 12:00 (enkel op afspraak)
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Vrij
09:00 - 12:00 (enkel op afspraak)

Copyright 2025 - Gemeente Pittem - All Rights Reserved - Disclaimer - Cookieverklaring - Privacyverklaring - Sitemap - Cookie instellingen

Website door Ntriga.Agency