Huursubsidie personenalarm
Om het zelfstandig wonen te ondersteunen, voorziet het Sociaal Huis een premie aan bejaarden, zieken en gehandicapten in de abonnementskosten van een personenalarmtoestel dat gekoppeld en verbonden is met een hulpcentrale.
Voorwaarden
- Wonen in de gemeente in een privéwoning.
- De leeftijd van 65 jaar bereikt hebben of een doktersattest voorleggen van ernstige handicap of langdurige ziekte.
Hoe
De uitbetaling gebeurt eenmaal per jaar en wordt vastgesteld op 50 % van de huurprijs met een maximum van € 7,50 per maand.
Deze subsidie kan worden aangevraagd bij de sociale dienst van het Sociaal Huis Pittem tijdens de zitdagen.
Aanvraagformulieren kunnen vanaf december verkregen worden in het Sociaal Huis. De aanvraag van het voorgaande jaar dient vóór eind februari te worden ingediend.
De zitdagen gaan door vanaf halfweg december tot eind februari en dit telkens op:
- Maandag van 09.00 – 11.30 uur
- Woensdag van 13.30 – 16.30 uur
Wat meebrengen
- ID-kaart.
- Bankkaart.
- Een doktersattest voorleggen van ernstige handicap of langdurige ziekte indien leeftijd van 65 jaar nog niet is bereikt.
- Facturen personenalarm van het ganse jaar waarop de aanvraag betrekking heeft.
- Betalingsbewijzen van deze facturen van het personenalarm (rekeninguittreksels).