Uitzonderlijke meteropname Fluvius

Enkele alerte inwoners brachten ons op de hoogte dat Fluvius een e-mail verstuurt voor een uitzonderlijke meteropname. Deze mail is geen phishing. In onze gemeente is Fluvius West de netbeheerder voor zowel elektriciteit en aardgas.

Waarom een uitzonderlijke meteropname?

Vanaf 1 januari 2025 gaan we in Vlaanderen van 11 naar 9 netbeheerders. Er vinden enkele belangrijke wijzigingen plaats:

  • Fusies en wissels tussen netbeheerders
  • Naamswijzigingen van netbeheerders (bijvoorbeeld: Gaselwest wordt Fluvius West) 

Fluvius sluit de huidige tariefperiode af aan het einde van 2024 om de nieuwe netkosten correct aan te rekenen vanaf 1 januari 2025. 
Om ervoor te zorgen dat jouw energieleverancier een correcte tussentijdse factuur kan opmaken, heeft Fluvius de meterstanden nodig van je elektriciteits- en/of gasmeter. Deze meteropname is uitzonderlijk en staat los van de jaarlijkse meteropname voor de jaarafrekening.

Meer informatie 

Meer informatie over de uitzonderlijke meteropname lees je op de website van Fluvius

Hoe kan ik phishing herkennen?

Wees waakzaam! Het is een goede reflex om na te gaan of een e-mail, Whatsapp-bericht of sms wel effectief van de juiste afzender komt. Op de website van Fluvius kan je lezen hoe je dit kan herkennen en wat je best doet. 

 

Vragen of meer informatie nodig?

technischedienst@pittem.be
051/46 03 56 - 051/46 03 57

U kunt ons ook bezoeken op Markt 1, 8740 Pittem

Openingsuren

Maa
09:00 - 12:00
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Din
13:30 - 19:00 (enkel op afspraak)
Woe
09:00 - 12:00
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Don
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)
Vrij
09:00 - 12:00
13:30 - 17:00 (enkel op afspraak)

Copyright 2025 - Gemeente Pittem - All Rights Reserved - Disclaimer - Cookieverklaring - Privacyverklaring - Sitemap - Cookie instellingen

Website door Ntriga.Agency